Database vermarkten - Buro Cleijsen de Lange

Opdracht: het vermarkten van de database van Buro Cleijsen de Lange. Dit buro heeft een waardevolle database opgebouwd met daarin de grondstofspecificaties van verschillende food-leveranciers (www.online-ingredients.com).

Deze specificaties zijn nodig in het kader van de wettelijke etikettering of het vermelden van allergenen op verpakkingen. Dit technisch georiŽnteerde buro heeft Flow gevraagd de commerciŽle kant van de database-exploitatie in te vullen.

Gestart is met een verkenning naar de marktmogelijkheden. Als eerste is de bakkerijbranche benaderd vanwege affiniteit met de branche. Individuele bakkers kunnen een abonnement afsluiten om toegang te krijgen tot de database waardoor zij eenvoudig in staat zijn te etiketteren. Zoín 500 bakkerijen in Nederland hebben inmiddels een abonnement afgesloten en dit aantal blijft toenemen. Ook wordt de slagerijbranche bewerkt, AGF en ijssalons. Maar ook industriŽle partijen worden benaderd en de eerste contacten met het buitenland zijn gelegd. Flow heeft het gehele commerciŽle traject verzorgd; van marketingplan, het verkopen aan individuele detaillisten tot en met het sluiten van deals met industriŽle partijen.



terug naar het overzicht